UK Paper Told To Print Front-Page Notice On Meghan Markle's Legal Win

UK Paper Told To Print Front-Page Notice On Meghan Markle's Legal Win

ndtv.com

Meghan Markle was awarded 450,000 pounds as a provisional payment towards her legal costs. (File)

The Mail On Sunday, part of a UK newspaper group that lost a high-profile privacy case brought by Meghan Markle, must print a front-page statement acknowledging her legal victory, a judge ruled on Friday.

High Court judge Mark Warby also ordered Associated Newspapers, which owns the Mail On Sunday and MailOnline website, to publish a notice on page three of the paper stating that it had "infringed her copyright".

Warby in February upheld Meghan's claim that Associated Newspapers had breached her privacy and copyright by publishing parts of a 2018 letter she sent to her father Thomas Markle.

The letter to her estranged father was written a few months after she married Queen Elizabeth II's grandson, Prince Harry, and asked him to stop talking to tabloids and making false claims about her in interviews.

Warby has already ordered Associated Newspapers to make an "interim payment" of GBP 450,000 ($627,000) to cover legal costs for the Duchess of Sussex, as Meghan is formally known.

Disclaimer: This is an automatically aggregated article/story by a computer program and has not been created or edited by Newsdig.in.

World COVID19 Meter

142765892

Cases

121479267

Recovered

3040771

Deaths
Last updated: GMT
Advt
Advt
Advt
sitemap Disclaimer
Newsdig.in 2019